Woonleefbegeleider
verhoog de kwaliteit van wonen en leven voor onze bewoners

Momenteel hebben we hiervoor geen vacature openstaan. Solliciteer spontaan en we contacteren je!
Als woonleefbegeleider heb je een belangrijke rol in de kwaliteit van wonen en leven binnen het woonzorgcentrum. Zo voorzie je een betekenisvolle dagbesteding op maat van de bewoners, coördineer je activiteiten en stel je individuele woonleeftrajecten voor bewoners op. Borrelen de ideeën al? Een rolstoelrace, wroeten in de moestuin, een verwenmoment, … het kan allemaal!
Diplomavoorwaarden
We volgen de regelgeving van de Vlaamse regering: https://www.zorg-en-gezondheid.be/sites/default/files/2022-07/Bijlage_2_bij_TFO-2022-07_Ontwerpbesluit_flexibiliteit%20personeelsinzet_OBVR.pdf
Om te werken als woonleefbegeleider heb je één van onderstaande diploma's nodig. Voor de diploma's waarbij een visum uitgereikt wordt, dien je ook over dit visum te beschikken.
- 1° master of science in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
- 2° gegradueerde in de kinesitherapie, op voorwaarde dat dit diploma is behaald vóór 1 november 2002 en de erkenning als kinesitherapeut is aangevraagd vóór 1 september 2019
- 3° bachelor in de logopedie en de audiologie
- 4° master of science in de logopedische en de audiologische wetenschappen
- 5° bachelor in de ergotherapie
- 6° master of science in de ergotherapeutische wetenschap
- 7° bachelor in de sociale readaptatiewetenschappen
- 8° bachelor in de voedings- en dieetkunde
- 9° gegradueerde in de orthopedagogie
- 10° gegradueerde in de orthopedagogische begeleiding
- 11° bachelor in de orthopedagogie
- 12° bachelor in de orthopedie
- 13° bachelor in de pedagogie van het jonge kind
- 14° master of science in de pedagogische wetenschappen
- 15° master of science in de psychologie
- 16° bachelor in de toegepaste psychologie
- 17° gegradueerde in het maatschappelijk werk
- 18° gegradueerde in het sociaal- cultureel werk
- 19° bachelor in het sociaal werk
- 20° master of science in het sociaal werk
- 21° master of science in het sociaal werk en het sociaal beleid
- 22° bachelor in de gezinswetenschappen
- 23° master of science in het management, zorg en beleid in de gerontologie
- 24° bachelor in de psychosociale gerontologie na het volgen van een bachelor-na-bacheloropleiding
- 25° bachelor in de mondzorg
- 26° master of arts in de muziek, afstudeerrichting muziektherapie
- 27° master of arts in de dans
- 28° master of arts in het drama
- 29° bachelor in de creatieve therapie na het volgen van een bachelor-na-bacheloropleiding
- 30° master of arts in de theologie en de religiewetenschappen
- 31° master of arts in de protestantse theologie en religiestudies
- 32° master of arts in de wereldreligies
- 33° master of arts in samenleving, recht en religie
- 34° master of arts in de moraalwetenschappen
- 35° master of arts in de wijsbegeerte en de moraalwetenschappen
- 36° master of arts in de wijsbegeerte
- 37° bachelor in de zorgtechnologie
- 38° bachelor in wellbeing- en vitaliteitsmanagement
- 39° bachelor in de toegepaste gezondheidswetenschappen
- 40° bachelor in sport en bewegen
- 41° master of science in de lichamelijke opvoeding en de bewegingswetenschappen
- 42° bachelor in de podologie
Onder een bachelor wordt een bachelor na een professioneel gerichte bacheloropleiding bedoeld. Een academische bacheloropleiding komt niet in aanmerking.
Heb je vragen of twijfel je of jouw diploma voldoet? Contacteer ons gerust!
Job-inhoud
Je organiseert en coördineert activiteiten op maat
- De bewoner komt voor jou op de eerste plaats. Je gaat op zoek naar hun interesses en speelt hierop in. Is er een bewoner die een passie heeft voor schilderen maar dit nu niet meer kan? Dan ga je op zoek naar andere activiteiten die kunnen boeien.
- Merk je bij meerdere bewoners dezelfde interesses? Je geeft met plezier een groepsactiviteit! Zo breng je bewoners samen.
- Je organiseert vaak zelf activiteiten, maar betrekt ook je collega’s of externe partners. Daarnaast probeer je bewoners te motiveren om deel te nemen aan andere activiteiten, binnen of buiten het woonzorgcentrum.
- De wensen en behoeftes van de bewoners zijn jouw vertrekpunt voor het opstellen van de planning. Je speelt ook in op de doelgroep, zoals psychische kwetsbaarheid, (jong)dementie, … We zijn dus niet zomaar op zoek naar een animator!
- Organiseren en coördineren zijn jouw talenten. Je kan een goede planning maken en volgt gemaakte afspraken op.
- Zijn er onvoorziene omstandigheden? Je gaat hier flexibel mee om. Je gebruikt je creativiteit om oplossingen te vinden.
- Ook administratieve taken, zoals registraties in het elektronisch zorgdossier, programma’s opmaken, … voer je met plezier uit.
Je bent een teamplayer
- Samenwerken is jouw ding! Je werkt nauw samen met vrijwilligers en externe organisaties, om een brug te vormen tussen het woonzorgcentrum en de buitenwereld.
- Je deelt je enthousiasme ook binnen je team. Je inspireert hen om mee na te denken over de kwaliteit van wonen en leven. Je ontwikkelt jezelf tot referentiepersoon wonen en leven, waarbij je de zelfstandigheid en betrokkenheid van bewoners versterkt.
- Door het geven van snoezelbaden, ondersteuning via ADL, … breng je rust in de verzorging. Je draagt ook je steentje bij aan het maaltijdgebeuren en de huiselijke sfeer die hier centraal staat.
- Vanuit de functieoverschrijdende principes help je ook in de zorg: dit zijn unieke momenten om in dialoog te gaan met de bewoners.
Wat krijg je van ons?
- Een voltijds of deeltijds contract van bepaalde of onbepaalde duur;
- Een aantrekkelijk salaris: je loon volgt IFIC-barema 14, waarbij al jouw relevante anciënniteit meegenomen wordt.
- Maaltijdcheques van €8, ecocheques van €200/jaar en een eindejaarspremie;
- Terugbetaling van het openbaar vervoer of een ferme fietsvergoeding;
- Een hospitalisatieverzekering en bijdrage aan je aanvullend pensioen;
- Een afwisselende job met veel persoonlijk contact en heel wat verantwoordelijkheden;
- 26 verlofdagen
Ben jij de zorgheld die wij zoeken?
Laat je gegevens achter en we contacteren je zo snel mogelijk!