Samenwerken
Definitie: Je bouwt een professionele relatie uit met anderen en werkt actief mee aan een gemeenschappelijk doel. Je respecteert en waardeert de diversiteit van anderen.
Gedragsindicatoren:
- Je overlegt met je team en deelt belangrijke informatie en ervaringen.
- Je houdt je aan de gemaakte afspraken binnen het team.
- Je deelt je mening op een respectvolle manier en geeft opbouwende feedback.
- Je werkt actief mee aan gemeenschappelijke doelen en helpt collega’s spontaan. Je neemt taken over indien nodig, ook buiten je eigen takenpakket.
- Je erkent en waardeert de diversiteit in je team en zorgt dat iedereen zich geaccepteerd voelt.
- Je draagt bij aan de teamsfeer door in te zetten op een constructieve werkomgeving en positieve samenwerkingen binnen het team.
- Je werkt gemotiveerd mee aan de teamdoelstellingen. Ook wanneer deze niet in lijn liggen met je eigen doelstellingen.
- Je overlegt en werkt samen met andere diensten.
- Je gaat opbouwend om met meningsverschillen of conflictsituaties.
- Je zet actief samenwerkingen op, zowel binnen als buiten de organisatie.
- Je stimuleert samenwerking en kennisdeling tussen anderen.