Samenwerken

Definitie: Je bouwt een professionele relatie uit met anderen en werkt actief mee aan een gemeenschappelijk doel. Je respecteert en waardeert de diversiteit van anderen.

Gedragsindicatoren:

  1. Je overlegt met je team en deelt belangrijke informatie en ervaringen.
  2. Je houdt je aan de gemaakte afspraken binnen het team.
  3. Je deelt je mening op een respectvolle manier en geeft opbouwende feedback.
  4. Je werkt actief mee aan gemeenschappelijke doelen en helpt collega’s spontaan. Je neemt taken over indien nodig, ook buiten je eigen takenpakket.
  5. Je erkent en waardeert de diversiteit in je team en zorgt dat iedereen zich geaccepteerd voelt.
  6. Je draagt bij aan de teamsfeer door in te zetten op een constructieve werkomgeving en positieve samenwerkingen binnen het team.
  7. Je werkt gemotiveerd mee aan de teamdoelstellingen. Ook wanneer deze niet in lijn liggen met je eigen doelstellingen.
  8. Je overlegt en werkt samen met andere diensten.
  9. Je gaat opbouwend om met meningsverschillen of conflictsituaties.
  10. Je zet actief samenwerkingen op, zowel binnen als buiten de organisatie.
  11. Je stimuleert samenwerking en kennisdeling tussen anderen.